Dag 6 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joelle Vierling - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joelle Vierling - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: joellevierling

Blijf op de hoogte en volg Joelle

12 December 2010 | Thailand, Bangkok

Na het fantastische ontbijt, zijn we met een bootje de rivier over gegaan. We gingen hierheen met de taxi, waarbij de taximeneer ons goed vertelde dat we niemand moesten geloven en dat we ons niet in de maling meosten laten nemen. Vervolgens bracht hij ons naar de boot en brabbelde die wat in het Thais, oftewel, hij krijgt ook geld voor eht brengen naar de boot. Een Thai waarschuwt voor Thaien die je in de maling nemen, terwijl hij ondertussen zelf bezig is, erg slim die jongens!
In het bootje een kleine floating market gezien ( wel 3 bootjes ) en geeindigd bij Grand Palace, het Koninklijk paleis van Bangkok, prachtig was het! Kaarsjes gebrand, bloemen neergelegd, wierook aangemaakt, goud geplakt op Buddha, ik zeg: laat dat geluk maar komen en may all our wishes come true!

Daarna zijn we een wijkje ingedoken waar we bij een sorot 'groothandel' loods kwamen met sieraden en buddha's, heeeel veel buddha's! Allemaal wat cadeautjes ingeslagen. Onderweg nog een heerlijke Thais-pannenkoek-zoet-achtig ding gegeten, jummie! In de loods kwam er een monnik naar me toe, en zei: bjoetifoel bjoetifoel en wilde een foto van mij en mama, tuurlijk zeiden we! Vervolgens vroeg hij waar ik vandaan kwam en zeiden we gedag tegen elkaar. 10 minuten later stond ie weer voor ons neus en vroeg het nog een keer: HEEEL APART?!

Na 1.5 uur te hebben rondgelopen, pakten we een taxi naar huis. Het was ontspanning-verfrissing-relaxing-poedeling moment! Bikini's aan, zwembadje in, boekie erbij, sandwich gegeten en als toetje een pina colada met een dutje van een uurtje. I LOVE IT!

Na het chillmiddags snel opgefrist en naar een ander hotel gereden. Want daar waren goede vrienden van ons net aangekomen, Bart, Babette en kleine Nina!

Onwijs gezellig sushi gegeten en gelachen om het feit dat we niet in Delft of Middelburg zaten, maar in Bangkok! Daarna lekker naar huis, cocktailtje erin, Thaise film gekeken en gaan slapen! Morgen Koh Samui!! Ik weet neit of daar internet in de buurt is, dus wacht maar rustig af!

• 12 December 2010 - 09:43

Hoekie:

Hé lieverds, wat een leuke avonturen maken jullie mee en, logisch, veel aparte vierling-gebeurtenissen. Doe't rustig aan en geniet verder!! Mo, niet met iedereen blijven praten en goed bij de groep blijven.
    Kus,
    Hoekie